Varing gör långt inlägg

Jag håller med  Pernilla  om stjännor på  is


Skönt med en ledig lördagkväll och bara vara hemma med familjen.

Passade såklart på att titta på "Dancing on ice"!  Riktigt kul faktiskt!

Jag blev själv tillfrågad om att vara med där, men jag svarade: NEEJ TACK. ALDRIG!

Jag suuuger på att åka skridskor! Kan knappt ta mig framåt när jag åker med barnen.  Och att då ens tänka tanken att dansa, snurra, hoppa  och allt var som krävs, och dessutom göra det i direktsändning på bästa tv-tid fick mig att tacka nej direkt.   Utan betänketid.

Därför är jag så otroligt imponerad av alla som har tackat ja. Trots att dom inte verkar vara några superproffs på att åka skridskor sen innan, men  som vågar vara med ändå, och gör det så himla bra!

Jag tycker faktiskt "Dancing on ice" är roligare än "Let´s dance, då koreografin här inte är så låst, utan allas framträdanden är mer "showiga" och det gillar jag.  Plus att fallrisken måste ju vara ganska stor, vilket gör det hela extra spännande....!

Däremot måste jag efter gårdagens avsnitt ifrågasätta hur svenska folket röstar egentligen....?

Klart att alla har olika favoriter, Men det som gör programmet kul att titta på, i mitt  tycke, är de personerna som bjuder på sig själva och "går genom rutan" s a s.

Jag har typ tre tävlande som jag tycker är såå trååkiga att  titta på, så jag hellre brygger kaffe, eller zappar till en annan kanal när dom tävlar. Men alla dom satt säkert i går kväll, medan två riktiga showmän fick duellera. Trist.

Rafael var ju störtskön!  Sen att han garvade bort allt i första, visst. Men vem har inte fått en blackout nån gång. Ställ er där själva liksom och se hur lätt det är... Dessutom hämtade han ju igen det när han fick dansa om. Och åka skridskor kan han ju uppenbarligen...!

Josefin Crawford var ju också en härlig färgklick, som åkte ur alldeles för snabbt.

Om vi röstar bort fler färgstarka profiler, blir ju programmet inte lika kul att titta på, tycker jag.    Nej, ska det fortsätta så här så kommer det bli för mig som när Söt-Danny åkte ur Idol för några år sen.  Efter det var det inget roligt att titta längre...   Nästan. 

Jag menar, jag ser mycket hellre Gynning och Berg som programledare i den här typen av program, än t ex Peppe Eng.  Just det faktum att Gynning och Berg INTE är perfekta, gör dom intressanta i mina ögon.  Hellre färgstaka personligheter som bjuder på sig själva, än stela proffs som gör det dom ska, men utan nåt extra.    Bara för att trevlige Peppe är ett proffs och gör ett strålande jobb i sporten, så betyder det ju inte att han "går genom rutan" i ett stort underhållningprogram... ("Talang 2007", var väl ingen höjdare direkt...)

Så, hoppas verkligen att inte alla  färgstarka tävlande röstas ut , och bara dom trrrrevliga står kvar, för då slutar jag titta...

Men vem är jag att bestämma. Smaken är ju som baken. Och vi kan ju inte alla tycka lika.

Då skulle det ju inte bli spännande längre, och folk - (läs "mig") - skulle inte sitta hemma framför TV-apparaterna och uppröras. Och det är väl det det hela går ut på, antar jag...


PS. Det gick ju ganska bra för Danny ändå, trots att  han röstades ur Idol för tidigt... Fniss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback